RSS Home

Monday 14 December 2009

MY DECOUPAGE

Akulah yang paling last dlm group aku yg terbuka hati untuk layan decoupage ni...sekadar ambil hati kawan (Jamaliah...thank you darling) yg offer nak ajar. so aku pun dgn berat hati belajarlah...lepas waktu sekolah di bilik sumber guru. Kira macam perkembangan staff jugak la...rupanya tak la susah sgt....taaapiiii.....bahannya mahal...banyak pulak tu...maknanya banyak jugalah stepnya...lepas tu perlu sabar, teliti, fokus, dan paling penting...kreatif. Kalau orang berseni and kreatif , bolehlah hasilkan decoupace yg umph....So dari situ aku pun terus mengembangkan ilmu decoupage aku. Aku surf internet untuk tahu lebih pasal decoupage ni....Haa...ni dia hasil kerja aku (sudah tentu dibantu oleh anak dara aku...the one and only...tq dik...)

KALAU RASA NAK CUBA TEMPAH...BOLEH JUGA....TELEFON NOMBOR  016 3931696

KLIK IMEJ UNTUK PAPARAN YANG JELAS


hasil yg pertama...sume barang cikgu belikan..Pot puri tu aku punya la

bekas bunga ni aku beli di kedai RM2 kat depan sekolah aku.....

Tempat key...Cantikkan...cara nak buat yg cermin lain tau. Guna reverse technique...belajar kat internet banyak tau video tutorial pasal decoupage ni



Kat rak nilah aku display pasu-pasu comel tu...rak ni yg paling aku menyampah...3 kali aku buat sume tak ngam di hatiku. Habis napkin cantik aku. Last-last aku balut ngan wall paper....tapi....kengkawan ingat rak tu aku decoupage

Nak tau...ni sebenarnya jam dinding aku yang dah rosak. Yang sebelah dia tu pot puri...aku buat sendiri.

Labu sayung ni anak bungsu aku bawa balik dari lawatan ke Perak lepas dia selesai UPSR. aku kurang gemar warna hitam dia. Jadi.....apa lagi...

Ini lak botol livita...Haa.....yg tinggi tu kalau tak silap botol honey

Aku kutip pasu door gift kenduri kahwin. ...dah pecah. Aku bawa balik...mcm biasa...gam and coupage..yea....cantikkan jadi bekas remote control.

Kalau nak tau...ini ialah piring microwave aku yg dh rosak. Aku guna reverse technique....
  
Ini asalnya kotak kayu plain yg aku beli di pusat craft perkahwinan

kotak tissue kayu


kotak tissue plastik

tong sampah ni susah nk arrange bunganya. tapi bebaloi...dan foto frame ni aku letak 3 cahaya mataku....

foto frame gambar aku terima anugerah cemerlang 2009

Senduk...jadi perhiasan dapur

Bekas broach anak dara...

Ok tak....?

No comments:

Post a Comment